- в містечку Глухів (Сумська область) 12 травня 1870 року, поширилися звістка, що їх знаменитому земляку Артемію Яковичу Терещенко, відомому цукрозаводчику та меценату височайшим указом надано потомственне дворянство. Сини згодом гідно продовжували його справу. А от численні онуки, вже стали прикладати свої здібності в інших іпостасях. Михайло Іванович Терещенко був міністром фінансів та закордонних справ в уряді О.Керенського; Федір Федорович Терещенко був талановитим авіаконструктором, вельми високо цінувався Жуковським, й літаки його конструкцій були прийняті на озброєння російською армією в І Світовій війні...
Нещодавно на білий світ з’явилася абсолютно нова технологія - регенеративні шини, що використовують тепло і вібрацію для отримання електричної енергії, що використовується для підзарядки акумуляторних батарей електричного або гібридного автомобіля.
У світі електричних і гібридних автомобілів ефективність є ключовим моментом, будь-яка кількість витраченої марно енергії - це зниження дистанції, яку зможе проїхати автомобіль на одному заряді акумуляторних батарей.
Для збільшення ефективності в автомобілі впроваджуються всілякі енергозберігаючі та рекуперативні технології, зокрема системи регенеративного гальмування, рекупераційні амортизатори та інші елементи підвіски. А нещодавно на білий світ з’явилася абсолютно нова технологія - регенеративні шини, що використовують тепло і вібрацію для отримання електричної енергії, що використовується для підзарядки акумуляторних батарей автомобіля.
Такі "енергозберігаючі" шини продемонструвала відома компанія Goodyear в рамках Женевського Автосалону, що проходив минулого тижня, повідомляє DailyTechInfo. Поки що існують лише експериментальні дослідні зразки шин Goodyear BH03, які збирають теплову енергію, що виділяється в результаті декількох різних процесів, і перетворюють її на електрику, яка надходить в батарею автомобіля.
Основою цих шин є шар п’єзоелектричного матеріалу, що прихований під гумою шини. У більшості випадків п’єзоелектричні матеріали виробляють електрику в результаті застосування до них механічних зусиль, але в даному випадку якийсь термо-п’єзоелектричний матеріал, склад якого тримається в таємниці, буде перетворювати в електрику не тільки енергію механічних вібрацій, а й зайве тепло, що виділяється в гумі шини при їзді або надходить ззовні.
Основою цих шин є шар п’єзоелектричного матеріалу, що прихований під гумою шини
Водіям добре відомо, що при інтенсивній їзді шини автомобіля нагріваються досить значно через тертя, що виникає при контакті шини з дорогою. Свою дещицю у цю справу вносить пряме сонячне світло, вібрація, удари шини об нерівності дорожнього покриття, та й саме дорожнє покриття розігрівається влітку до високої температури сонячними променями. І вся ця теплова енергія, що виникає в результаті різних процесів, буде перетворюватися шинами Goodyear BH03 в електрику, дозволяючи автомобілю проїхати велику дистанцію.
На жаль, поки невідомо, яку кількість енергії здатні виробити такі високотехнологічні чудо-шини. Представники компанії Goodyear ще самі не можуть сказати точно, яка буде ефективність використання їхнього винаходу і скільки можуть коштувати такі шини за умови їх масового виробництва. Але в кожному разі ця "шкурка варта вичинки", адже будь-яка кількість поверненої або отриманої ззовні енергії, - це зайві кілометри пробігу автомобіля, менша кількість спаленого бензину або палива на теплових електростанціях.